dinsdag 1 maart 2016

Saint Valery en Caux

Saint Valery en Caux is één van de vele plaatsen in het departement Seine-Maritime in Normandië die wij bezochten. 



Wij parkeren de auto langs de lange smalle jachthaven en wandelen naar het centrum in het oostelijk deel van de plaats. Het plan is om koffie te drinken bij Les Douceurs du Rivage, maar helaas is dat gesloten. Wij vinden al snel een andere locatie met een terras in het ochtendzonnetje. 







Van deze muurschildering met krijtrotsen heb ik meerdere foto's gemaakt, maar het lukte niet om het mooi in beeld te brengen. De foto met de fontein komt in ieder geval mooier uit dan de foto met het openbaar toilet op de voorgrond  


Via de brug wandelen wij naar het westelijk deel van de plaats. Hier bevindt zich een vakwerkhuis uit de 16e eeuw,  Maison Henri IV, er is een museum gevestigd. Aan het begin van een smal steegje hangt een bord waarop een wandelroute staat aangegeven. Wij besluiten de route te volgen en zo komen wij door een oud deel met verrassende plekken, waaronder een klooster. 


















Na de onverwachte route wandelen wij door naar de zee en genieten van deze mooie plek. 





















20 opmerkingen:

  1. Oh my! Gorgeous. Beautiful. Thank you for sharing. This is amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt ons weer mooie plekjes laten zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne wandeling. Echt genieten terwijl hier de regen tegen de ramen slaat. En wat maak je toch een prachtige foto's.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk herkenbaar. Mooi. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het hier toch mooi! En door jouw heerlijke foto's krijg ik enorm veel zin in de zomer!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig plekje! Ik wil ook zomer! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi en je foto's zijn prachtig ik geniet, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een prachtige foto's , daar geniet ik echt van ..
    mooie plek ..ik zag die foto van die campers het ijkt me heerlijk om
    een camper te reizen ...een fijne avond ..heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ja, echt Normandië ... Wij waren er voor het laatst in 2009. Het is echt een heel ander stukje Frankrijk dan de oostkant. Maar wel heel mooi!
    Leuk om weer even te genieten via je prachtige foto's...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een prachtige foto's weer Willy. Ik zou er zo naar toe willen ..... En koffie drinken bij de Douceurs dat komt vast een andere keer, het ziet er zo leuk uit .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als deze mooie plaatjes voorbij komen en buiten het zonnetje schijnt krijg ik zo'n zin aan vakantie!
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. altijd leuk , jullie reisverhalen te zien en te lezen
    ik geniet ervan !
    op naar de volgende , merci

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van Normandie. Wij kwamen er in het verleden ook heel graag. Het is niet ver rijden en heeft een 'heerlijke', soms bijna Engelse sfeer. Je hebt het prachtig vastgelegd.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is altijd net of ik een reisprogramma op tv bekijk als ik jouw foto's zie! Wat een prachtige rondleiding, ben er nog nooit geweest in dit gedeelte van Frankrijk, moet ik toch een keer doen!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's, Willy!
    Ik moet altijd even heel diep zuchten als ik zoveel moois zie. En dan die huizen...

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Willy,

    Prachtig daar, ik wil er best naar toe ;) Wie weet ...

    Groet en een fijne dag, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We wilden aankomende zomer naar dit deel van Normandië. Na wat zoeken wat voor ons de beste plek om te bivakkeren was, kwam ik een poosje geleden toevallig op dit blog. En daar zag ik een prachtig huis: gite de Pommiers. Gemaild en het was nog vrij. Wij hopen dus komende zomer in jullie voetsporen te treden😀. We hebben er echt zin in. Groetjes van Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mirjam, leuk dat je dit laat weten. Heel veel plezier alvast in het prachtige huis en Normandië.

      Verwijderen
  18. Wauw, prachtige foto's! Heerlijke wandeling door een mooi stukje Frankrijk op deze grijzer wordende zondagavond bij de kachel. Brengt een beetje zomer binnen, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen