dinsdag 15 maart 2016

Ontelbaar veel sneeuwklokjes in Baak

Op de terugweg vanaf LANDGOED HACKFORT naar huis, kwamen wij door Baak. Daar zagen we een sprookjesachtig tafereel, Huis Baak te midden van ontelbaar veel sneeuwklokjes. Helaas is het park niet toegankelijk, daarom heb ik de foto's vanaf de weg gemaakt. Het is wel mogelijk om er omheen te wandelen en er zijn ook gemarkeerde wandelroutes. De routes worden aangegeven met gekleurde paaltjes, rood, geel en blauw, en kunnen gecombineerd worden. 










Toen ik mij omdraaide, zag ik nog een ander prachtig tafereeltje. De tuinmanswoning met op de achtergrond de Sint Martinuskerk.




18 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gezicht is dat in het voorjaar. Ook al die velden met krokussen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat ongelofelijk mooi!!! Die witte waas, het lijkt een sprookje ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ook dit toch weer ontzettend mooi! Jullie hadden een hele geschikte route uitgekozen op een hele mooie dag!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat veel!!!!!!! En ik ben al blij met mijn grasveldje met een paar polletjes. Het wordt wel elk jaar meer dus misschien krijg ik ook ooit zo'n bmoemenzee. Prachtige foto's weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verrassing om op zo'n route uit te komen!
    Wat mooi!
    En die velden vol sneeuwklokjes....

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat moet dat mooi zijn zeg, al die sneeuwklokjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja geweldig het uitgestrekte veld met sneeuwklokjes!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig al die duizenden sneeuwklokjes! Leuk om wat kleine bosjes van te plukken. Op de foto's lijkt het net een dun laagje sneeuw.
    Dat huisje.... daar zou ik best willen wonen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi Willy, die oevers besneeuwd met klokjes! Kon je de verleiding weerstaan om er een paar te plukken? Ik herken het landgoed van een midweek die wij in Baak doorbrachten, in een oud boerderijtje iets verderop. Prachtige omgeving daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat maak jij toch altijd prachtige foto's !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Willy,
    Ja, wat een droom zeg zo'n hele witte waas van sneeuwklokjes.
    Wat ik zo mooi vind ook is dat in Nederland het gras in de winter zelfs groen blijft. Hier is alles bruin en doods voor 3 maanden met het sentipede gras wat wij hebben hier. Dat betekent dus duizendpoot gras, het kruipt over de oppervlakte en de duizend pootjes zijn korte worteltjes en het is erg hittebestendig tegen onze zomers met wel 42ºC (in de schaduw gemeten!).
    Onze sneeuwklokjes en evenmin onze croesussen hebben deze lente helemaal niet gebloeid. Een domper op de lente vreugde vind ik dat...
    Alweer bedankt voor het delen.
    Het is wel soms verwarrend om je te volgen omdat jij de tekst boven de foto plaatst in plaats van eronder (althans volgens de professionele richtlijnen van book & magazine publishers). Die regel over de tuinmanswoning (waar het grote landhuis op de foto staat!) stond dus wat misplaatst om die reden en ik dacht al hè?!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Mariette, teksten plaats ik eerst omdat er dan nog meestal een serie foto's volgt. Dit vind ik zelf prettiger omdat je dan al voorbereid bent op wat er gaat komen en niet terug hoeft te scrollen. Namen van bloemen, schilderijen, plaatsen enz. vermeld ik als onderschrift bij een foto. Sorry ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto's ..geweldig zo oase van sneeuwklokjes ..
    ik kijk weer uit na je volgende blog ...ik geniet er elke keer
    weer van je mooie posten ...
    heel veel groetjes Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar wordt een mens toch helemaal blij van. Wat een prachtig gezicht, al die sneeuwklokjes en zo mooi op de foto gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! En het worden er alsmaar meer, sneeuwklokjes vermeerderen/verwilderen, hoe je het noemen wilt, vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ontroerend mooi al die dappere kleine bloemetjes die hun kopje boven de grond durven steken!
    Schoonheid en onze bewondering is hun beloning.

    BeantwoordenVerwijderen