donderdag 9 april 2015

Een wandeling in Villequier

Na HET BEZOEK AAN MUSEUM VICTOR HUGO in Villequier, zaten we nog even op het muurtje. We dronken koffie en genoten van het uitzicht op de tuin van het museum en op de Seine. Het was even zonnig, maar helaas trok het wolkendek weer langzaam dicht. Na de koffie wandelden we door de stille straatjes van het plaatsje. We gluurden in de tuintjes, die er bijna allemaal prachtig uitzagen en soms zuidelijk aandeden door de palmbomen. Ons verblijf was te kort, want er is nog veel meer te zien in Villequier. Er zijn twee kerken, een kasteel, een kapel en de omgeving is prachtig. We zouden nog eens terug kunnen gaan naar Villequier. Naast het museum staat een gîte. Het is dus mogelijk een weekje -of langer- aan de Seine te vertoeven. Op de WEBSITE zag ik dat het er van binnen ook mooi uitziet. Een verblijf in deze gîte lijkt mij wel wat!







































Het Museum Victor Hugo in Villequier is één van de huizen langs ROUTE HISTORIQUE DES MAISONS D'ÉCRIVAINS. Dit is een route langs twaalf schrijvershuizen. HIER is een duidelijke kaart.


Informatie VILLEQUIER

14 opmerkingen:

  1. Het blijft maar op vakantie gaan met jou rondleidingen. Prachtig plaatsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch een mooie foto's . Zou dat reisje zo willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je laat ons weer prachtig dingen zien, zulke mooie foto's, het ziet er daar supermooi en interessant uit! Je zou zo vertrekken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh...die huizen, om van te smullen! Wat een sfeervol plaatsje, Willy.

    Fijn weekend. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die huizen hè, daar ga je toch helemaal voor!
    Als ik kon, wou ik er best in wonen.
    Dat heb ik ook met oude huizen in de oude dorpen in ons eigen land. je mond valt er van open.
    Dan denk ik altijd: wat doe ik op zo'n domme flat.
    Maar goed, ieder zijn eigen.
    Ik heb genoten van je reisverslag en je foto's!
    Mooi weekend gewenst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige reisverslagen maak je toch! Zo leuk om mee te genieten van je foto's!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n wandeling in een Frans plaatsje. Ik heb weer heerlijk kunnen genieten van je reportage.
    Fijn weekend Will

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige huizen en gebouwen, mooie foto's!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Willy,

    Alhoewel ik heel gelukkig ben in ons eigen huis en we heerlijk in de tuin hebben gewerkt én gegeten, lijkt die gîte me toch ook wel wat! ;) Morgen echter weer aan het werk ...
    Heerlijk he, dat het weer beter is nu. Geniet-ze!

    groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's en rondleiding
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Willy,
    Jij hebt een artistiek oog voor details, zoals die nesten hoog in de nok bij de schoorsteen.
    Wat een toeval zeg om maar liefst twáálf schrijvers in een buurt te hebben. Erg mooie omgeving, prachtige tuinen met soms een wilde warboel van maar liefst 3 klimmers door elkaar gegroeid en het huis bijna aan het oog ontrekkend.
    Liefs en fijn weekend met zon (stuur ik mee die kant op!),
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk plekje weer. Ik houd van dit soort plaatsjes en plaatjes. Ik krijg ook helemaal weer het vakantiegevoel.
    Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Blijkbaar is de omgeving zo inspirerend als je daar geboren bent, ach ach wat is ons toch aan de neus voorbij gegaan ;) :D

    BeantwoordenVerwijderen