zondag 16 december 2012

Onderzetters van zpagetti

Door zpagetti garen had ik mij nog niet laten verleiden. Toen ik het deze week bij de A(ction) zag liggen, ging er één klos mee naar huis. Ik kocht er een bamboe haaknaald bij. Thuis probeerde ik het meteen uit. De combinatie van deze haaknaald en garen beviel mij niet zo goed. Ik verwisselde de haaknaald voor breinaalden en dat ging veel beter. Zpagetti garen is een tricotstof en wordt o.a. gebruikt voor tassen, mandjes, kleden, poefs en kussens. Het geeft een leuk en stoer resultaat. Het zpagetti kleurenassortiment  bij de A(ction) is beperkt, maar er zijn genoeg verkoopadressen waar een uitgebreid kleurenpalet aan zpagetti garen (ook betere kwaliteit) wordt aangeboden. Het was leuk om uit te proberen en ik ga zeker nog eens met zpagetti garen werken.

Uit deze klos van 450 gram breide ik twee onderzetters, afmeting 22 x 22 cm. Op de foto staat de theepot erop, maar ik wil ze ook gaan gebruiken als pannenonderzetters.





...

32 opmerkingen:

  1. Was het niet zwaar om mee te werken? Zulke dikke naalden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Miekes, eigenlijk had ik nog dikkere breinaalden moeten gebruiken, nu ging het allemaal wat stroef en zwaar, maar ik wilde het stevig hebben omdat het voor onderzetters was. Als de breinaalden dikker zijn gaat het allemaal iets soepeler en minder zwaar. Het garen is ook rekbaar. Het is eerst wel wennen als je dunne naalden gewend bent.

      Verwijderen
  2. Wat een goed idee om er onderzetters van te maken. Ik heb er ooit een tas van gemaakt en die is zo zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een leuk idee om kennis te maken met het materiaal. Ik ben er tot nu toe ook omheen gelopen: geen inspiratie/klik. Nu ga ik er zeker ook eens mee werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!!!
    Het lijkt me ook apart haken...bedankt voor de tip.

    ik zie een schattige beer daar zitten...

    fijne Zondag
    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een goed idee van je, want ook hier staan nog twee klossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor! Het voordeel lijkt mij ook dat het lekker op schiet (hier spreekt iemand die weinig geduld heeft voor tijdrovende handwerkklusjes ;)).

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk Willy. Ben er ook langs gelopen vorige week maar wist niet echt wat er mee te doen maar dit is een leuk idee. Zijn ze ook te gebruiken als pannenlappen of is het daar te dik voor? Ben namelijk aan nieuwe pannenlappen toe en zelf maken vind ik altijd nog leuker dan kopen.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lenie, ik vind deze te stug en te zwaar om als pannenlappen te gebruiken.

      Verwijderen
  8. Ik heb van een vriendin twee glazen met een waxinelichtje gekregen. Hier omheen heeft ze ook met dit garen gehaakt. Dit geeft een heel mooi effect. Ik zal haar de tip van je onderzetter geven. Zelf ben ik blij dat ik af en toe een paar kruisjes kan maken. Fijne zondag nog Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, Willie. Ik ga 19 januari kennis maken met het fenomeen zpaghetti haken. Ik heb voor mijn verjaardag als cadeau een workshop gekregen van mijn schoondochter. Samen gaan we proberen ons deze vaardigheid eigen te maken. Ben benieuwd, we kunnen namelijk geen van beiden haken LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tot nu toe is de zpagetti koorts aan mij voorbij gegaan. Misschien moet het ook maar zo blijven, hoewel ik jouw onderzetters wel heel leuk vind.... Een mens kan toch nog wel veranderen van mening.... Wie weet...
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn de onderzetterd mooi geworden Willy.
    Ik heb ook zo'n bol garen van de Action liggen, moet er alleen nog grote brei-of haaknaald bij kopen.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn enig leuk idee
    Fijne zondag gr joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend goed idee om er onderzetters van te maken. Ik ben nog nooit tevreden geweest met mijn onderzetters maar daar gaat nu echt verandering in komen!! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. They look very nice. Have a great evening.

    Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lekker stoer. Hardlopen, gauw thuis met grote breipennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja, waar de AC-tion al niet goed voor is! Succes met verdere projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, die zijn leuk! Ik heb er ook nog nooit mee gewerkt maar elke keer als ik weer de mooie dingen zie …hm…misschien moet ik toch een keer…
    Kram,
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je onderzetters zien er prachtig uit Willy!

    Fijne week toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat lijkt mij een heerlijke onderzetter, leuk..daar hou ik wel van. ik ga t ook eens proberen want je ziet het tegenwoordig best veel. mooie foto's! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuk idee. Handdoekjes zou ook leuk zijn..... En dat kopje, daar val ik ook voor, heel mooi. Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bij mij ook nog 2 van die klossen, maar ik vind het ook vreselijk tegen vallen. Ik had twee stokjes er bij gekocht om een ketting te maken. Maar mooi dat dit niet lukte. Op een beurs weer gekeken maar nee hoor nog niet onder de knie. Mijn dochter mee gegeven. Maar kwam er ook mee terug. Wie weet lukt het ons ooit. Ik had er haaknaalden bij 10 en 12
    Misschien pannenonderzetters een goed idee breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @José, kijk eens naar deze video's.
      http://www.youtube.com/hoookedonknitting
      Misschien toch nog eens proberen, succes!

      Verwijderen
  22. Beste Willy,
    Dat is inderdaad mooi materiaal, katoen maar heel bijzonder. Pracht effect en heel mooie foto's heb je gemaakt. Je bent ook een pracht styliste...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ben je toch handig! De onderzetters zijn prachtig geworden!!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het resultaat van dit garen is wel leuk, Willy!
    En het zijn mooie onderzetters geworden.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ze zien er eigenlijk zo eenvoudig uit, maar zo fris en helemaal passend bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik heb zpagetti altijd links laten liggen, maar als ik dit nu zie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik had er nog nooit van gehoord; zpagetti garen. Weer wat geleerd dus. En de volgende keer als ik bij de A-winkel kom ga ik er natuurlijk extra op letten of ik dit garen zie.

    BeantwoordenVerwijderen